Tuesday, June 16, 2009

Hari-hari yang 'Failed'

Sigh~

Betul...hidup ni ibarat roda...adakala kita di atas, adakala kat bawah...semuanya berputar dan berlaku mengikut qada' dan qadar yg telah ditentukan sejak azali, yg mana setiap satu mesti ade hikmah di sebaliknye...setiap perkara baek dan buruk yg berlaku pd diri kita, xkira la samade ianya sebagai balasan atas perilaku kita ataupun sebagai ujian, semuanya akan mematangkan kita dlm mengharungi hidup ini seterusnya...yg penting kita sabar dan belajar drpd apa yg dh berlaku...yes, i agree with myself...

Minggu lepas aku asek mengalami perjalanan hidup yg begitu menguji kesabaran dan ketahanan mental serta fizikal...ya, perkara2 mcm ni mmg seronok dikenang kembali sebagai satu cara muhasabah diri...heheheh...

Actually, mggu lepas ada beberapa urusan yg perlu aku selesaikan segera bagi memenuhi tuntutan hidup...hehe...i need to renew my driving license yg dh mati nak dekat sebulan lamanye...dan juge nak bukak satu akaun simpanan kat Maybank sebagai pelaburan masa hadapan...peh, perancangan sangat rapi dan ding dong...so, di pagi yg hening itu (xingat tarikh) aku pun memulakan perjalanan ke pejabat pos untuk renew lesen...dan di situ ujian bermula...

"Urusan pembaharuan lesen tergendala kerana kehabisan slip lesen"

...gitu la lebih kurang notis yg diletakkan kat tempat amek no giliran kat pejabat pos tu....haish...dengan muke xde perasaan aku pun keluar dan menuju ke Maybank plak...xjauh pon, sebelah pjbt pos jer...but again, nasib xmenyebelahi....

"Segala urusan tergendala. Sistem offline"

...pun gitu jugak lebih kurang notisnye yg diletakkan lawa2 kat kaunter bank tu...haduii....xtahu nk wat muke ape lg dah...


Situasi yg sama berlaku selama 2 hari berturut2, melainkan pada hari ketiga aku hampir berjaya bukak akaun kat cawangan Maybank Islamic...hampir berjaya, tp tak berjaya jugak...mykad aku xle read plak dah...ini bermakne aku terpakse pegi Jabatan Pendaftaran Negara, Putrajaya untuk renew mykad....adoii aii...kalau wat kat cawangan, 2 mggu baru siap...kalau wat kat Putrajaya, 24jam je siap...huh...

Tp tetap xbest sbb gambar kat mykad baru xsecomel gambar kat mykad lame....hehehehe...maklum la, muke dh matured, konon...hihihi...so dipendekkan citer, lusanye baru dpt wat akaun...haih..

Dan...segalanye selesai hari ini selepas aku berjaya merenew lesen memandu aku selama 3 tahun sekaligus...malas nk renew acap kali...dah la mahal lak tu...baek wat lesen kapal terbang terus...



1 comment:

patenjihah said...

naseb baek urusan buat spek baru saye bejalan lancar..

-puase ketike itu..penat-

anda dan ibu minom air cincau makan goreng pisang pulak.huh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...