Saturday, June 27, 2009

Pemergian Patin Ke Alam...Universiti


Tajuk yang begitu mengujakan..hehehe...
Pagi tadi kami sekeluarga berduyun2 menaiki kereta Unser untuk menghantar adik aku, Patin yang berjaya menjejakkan kaki ke dunia Universiti...owh..blom jejak lagi...beliaw bakal jejak bile sudah tibe nanti...selepas sarapan, kami bergerak untuk menghantar dia ke Universiti Putra Malaysia yang terletak takde la jauh sgt berbanding UTM dan UTP...hehehehe....

Setibanya di sane, suasana sememangnye begitu meriah dan sesak dgn kenderaan yang berpusu2 memasuki perkarangan UPM...tentunya golongan ibubapa terbabit turut ingin menghantar anak mereka untuk sesi pendaftaran, dan tidak kurang juga yang ingin menuju ke kenduri kawen yang diadakan di lokasi yang same...sunggoh pelik...dah tahu org ramai nak daftar masuk U, dia kawen ari tu jugak watpe...kan dh jem...haish...


Perkara mule2 yg perlu dilakukan semasa sesi pendaftaran tersebut ialah mencarik parking kete...yea...itu sgt penting...kemudian, selepas parking kete, kami beramai2 menuju ke dewan utama UPM...sume pelajar dikehendaki membuat ujian saringan H1N1...mane la tahu kot2 ade simptom ke, bahaya gak tuh...tp hanya pelajar baru je yang perlu pegi ke dewan untuk ujian, ahli femili tak perlu sibuk untuk pegi juge...jd kami pon menunggu kat bwh pokok memandangkan cuaca mmg sgt panas...hiii...

Suasana di perkarangan dewan utama UPM...kami tiada dlm gambar kerana kami berada di belakang kamera...haha...
Lepas setel ujian H1N1, destinasi berikutnye ialah kolej si Patin iaitu Kolej Pendeta Za'aba (KPZ)...nak pegi sane kene naek kete plak...so kami naek kete dan bergerak sejauh lbh kurang 500m selama hampir 20minit menuju ke padang kawad untuk parking kete...jem tak abes2 kat dlm UPM tu...mcm yg aku kate tadi, daftar U pun iye, gi kenduri kawen pon iye...haish....lepas dpt parking kat padang kawad, kitorg kene naek bas UPM untuk ke kolej kediaman...diorg tak bagi bwk kete sendiri...waa...bagos btol...mengurangkan pencemaran udara di samping mengelakkan kesesakan lalulintas di sekitar kolej...so, dgn barang2 sarat di tangan, kami berbondong-bondong menaiki bas yg sejuk lg nyaman itu...seb baek ade air cond...

Sekali lagi, kami berada di belakang kamera...so don't bother to find us...hehe...

Setibanya di KPZ, si Patin pegi daftar kolej sementara kami dgn barang yg sarat pegi tunggu dia kat bwh khemah...kat situ ade disediakan air oren yg kelihatan sungguh sedap dan menyegarkan tp cawan plak xde...aish..mcm xikhlas je bg air...hehehe...dah la penat, pastu tggu Patin lame plak tu...
Dipendekkan citer, lepas dia siap daftar, kami tolong dia letak barang dlm bilik dan lepas tu terus kembali menaiki bas menuju ke tempat letak kete di padang kawad td...destinasi seterusnya, kenduri kawen!!! Tapi bukan kenduri kawen yg menyebabkan jem kat UPM tu...ni kenduri kawen kat tempat laen...

Pengantin pompuannye adelah mak sedare aku...family sebelah ayah...kami dtg makan, borak, jap, pastu kene balik cepat sbb kene anta si Patin balik UPM semula...pelajar baru kene kumpul pukul 4pm untuk mulekan program orientasi diorg...so, lepas makan terus bergegas pulang...



Suasana di sekitar majlis persandingan Mohd Asraf bin Salleh dan Anis Hafiza Bt Razali.
SELAMAT PENGANTIN BARU.

Ye...si Patin harus berada di UPM dgn kadar segera...jadi tanpa membuang masa, kami terus mengorak langkah menuju semula ke perkarangan UPM untuk menghantar beliaw...tetapi kali ini, kami tidak menaiki bas bersama2 dia untuk menghantarnye ke kolej...biar dia berdikari sendiri sementelah bergelar mahasiswi...hehehehe...jadi, bermulalah babak sadis bersalam-salaman sebelum berpisah...kebetulan kat radio berkumandang lagu jiwang plak...keh keh keh...suasana hiba dan lawak...buat org gelak je...

Scene Patin naek bas sorang2 meninggalkan kami...efek blur menambahkan suasana sentimental...



Pemergian Patin ke dunia U meninggalkan kesan yg begitu mendalam kerana...selepas ini xde sape lg yg nak kemas umah, basuh pinggan dan lipat baju secara percuma di rumah ini...hahahaha....actually kami masih memiliki Wa sebagai bibik tambahan kerana dia baru tingkatan 3 dan tak duduk asrama...jadi, pesanan kepada Wa, selamat bertugas...anda bole mule keje esok yea...hehehe...

p/s : selamat berjaya adik2ku...xkire kat mane pon korang blaja, wat yg terbaek untuk diri sendiri dan keluarga semata2 kerana Allah...hehehe...mcm motto UTM plak... "Kerana Tuhan Untuk Manusia"...idop UTM!!!


12 comments:

ainShahajar said...

aku tabah membaca entry ini..teringat zaman2 baru masuk dulu.. mcm ni la jugak kan.. cepat je masa berlalu.. tp aku takde la singgah kenduwi kawen

nuruddin | Ray said...

hehe...mentang2 la UPM ni dekat je ngan umah, jd bole la dia ikot gi kenduri kawen tu...
Hmm...UKM lg dekat ngan umah aku...naek beskal pon sampai....tp penat aa...hehehe... :p

nawez hebat said...

tipu la naek basikal.. penat kot nak kayuh smpai upm

nuruddin | Ray said...

haish...bace btol2...org kate UKM la...huh...

nawez hebat said...

ehhh xpasan lak. wahaaha

syg sayang syg said...

utm pon ade sediakan bas jugakla. org je tak nak naek sbb parking kete takde la jauh benar sampai kat padang kawat huhu~

ainShahajar said...

nti aku dtg umah korg nek beskal..ekeke

haritu xkurus jadi kurus...

ni UKM jd UPM..

same je adik badik =P

nuruddin | Ray said...

hahahaa.. :p

shea said...

cmne ko letak icon smiley2 yg kcik2 tu ek?ajar plz....hehe~

shea said...

weh..btul ke jutawankaya.com ke pe tah kat bwh ni??jd x utk ko??kalo jd,nk wat jgk :)

email me at purplishea@gmail.com yea...

nuruddin | Ray said...

ok..nnt insya Allah aku ajar.. =)

fatin nazihah ashari said...

wah
sapekah paten adek anda itu?

pasti beliau seorang yg amat bdedikasi
hingge kehilangnnye begitu dirasai

kim salam salute kat beliau..
pewwitt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...